Söker du nya medarbetare? Kontakta
Marie Skonare 0704-224483

RSS Senaste nytt från habit.se

  • Skobranschen blickar mot ny säsong
    Onsdagen var premiärdag för sko- och väskmässan i Nacka. – Det är superkul att vara här, säger Pernilla Karåker, som är här för första gången med ett nytt varumärke.
  • Samtida och progressivt mode ledde till vinst
    I juli blev Göteborgbaserade L´Homme Rouge europeisk herrmodefinalist i Woolmark Prize. Nu väntar internationella finalen av tävlingen.
  • Billigare mode i sommar
    Kläd- och skopriserna minskade i juli.
  • Rayville i nytt samarbete
    Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre ny marknader.
  • Ny kompetens till Mucker
    Modeföretaget plockar in ny partner.
  • Utmanande kvartal för Odd Molly
    Omsättningen ökade men resultatet minskade för modebolaget under andra kvartalet.Tillväxten sker framförallt i egna kanaler och nu väntar ny kollektionsstrategi.
  • Trögt för Lindex
    Modekedjans omsättning minskade under andra kvartalet. Nu väntar kostnadsbesparingar under 2017 och stängningar av butiker.
  • Björn Borg bjuder in
    Under visningsveckan i slutet av augusti bjuder Björn Borg in allmänheten till visning med anledning av lansering av ny signaturkollektion.
  • Nytt denimmärke för barn
    I höst lanseras ett Göteborgsbaserat denimvarumärke för barn i tweenieåldern. Vd:n och grundaren arbetade tidigare som produktionschef hos Nudie jeans.
  • Blocketutmanare till Sverige
    Inom några veckor introduceras Facebooks köp- och säljplattform Marketplace i Sverige.
  • Ljusare i sällanköpshandeln
    Framtidstron ökar inom sällanköpsvaruhandeln medan förväntningarna i detaljhandeln i stort minskade, enligt Handelsbarometern för augusti från Svensk Handel.
  • ”Vi tar Bread and Butter till nästa nivå”
    Större, mer tillgängligt och mer internationellt. Så sammanfattar Sigrid Dalberg-Krajewski, Zalandos kommunikationschef, modefestivalen som drar igång i september.
  • Glossybox i nya händer
    Skönhetspremurationstjänsten förvärvas av brittisk e-handelsgrupp inom skönhet och hälsa.
  • Samsøe & Samsøe tappar designer
    Det danska modeföretagets chefsdesigner har lämnat företaget.
  • Hon lämnar varuhusen
    Modekoncernen RNB tappar chef för varuhusverksamheten.

Om fashionnet.se

Fashionnet.se är Skandinaviens ledande rekryteringssite inom Sko, Mode och Textil med mellan 16-18 000 besökare i veckan. Annonseringen inkluderar alltid www.habit.se i 30 dgr. Vår plattform är välkänd och tydligt nischad, vilket gör att annonseringen ger bra respons och hög kvalitet på ansökningarna.

www.fashionnet.se är en del av modemagasinet Habit, facktidning för modebranschen. Den innehåller nyheter om allt som rör branschen samt bevakar trender och modeströmningar. www.habit.se uppdateras dagligen med branschnyheter som fokuserar på kommande säsonger och trender.

Som enda branschmagasin i Sverige inbegriper bevakningsområdena såväl dam- som herr- och barnmode. Tidningens utgivning täcker även de flesta produktområden bl.a konfektion, underkläder, bad, sport, skor, väskor och accessoarer.

Platsannonsering
På Fashionnet.se kan du enkelt och snabbt lägga ut de tjänster du vill annonsera ut. Kontakta någon av våra säljare så berättar de mer vad de kan erbjuda just ditt företag för att på bästa sätt tillgodose ert behov av nyrekrytering.

Varför skall du lägga ut dina platsannonser på fashionnet.se?
Habit är med sina starka varumärken och mångåriga relationer med den skandinaviska modebranschen en garant för att era platsannonser syns i rätt miljö och mot rätt målgrupp.